tirsdag den 27. oktober 2009

Stor farvedag

Jeg har taget et par afspaseringsdage for at stresse af inden jeg skal skrive eksamensopgave i morgen. Mandagen blev brugt i farveriet, jeg manglede lidt mere garn til den trøje jeg er i gang med, og når det hele er slæbt frem og man har fri, ja så må det da være tilladt at lege. Dette er ren silke, men det hænger stadig til tørre, jeg er meget spændt på hvordan det er at spinde. Så forsøgte jeg mig ud i sortfarvning, det gik delvist godt, noget af det må nu lige have en tur mere ved lejlighed. Her er rigeligt til en bluse. Og lige i mine ynglingsfarver. 100g lace garn, købt ved Birgitte og i Pernillefarver, mon jeg kan finde ud af at strikke lace.
Det var så det jeg manglede til blusen, og farverne passer godt nok. Ubs. skal lige have lidt mere styr på mængderne i forhold til opskrifterne, men ok jeg valgte også en bluse med vidde ærmer og lidt længde. Men nu må der være rigeligt.
Her er noget der snød mig, jeg havde fundet en bøtte blandet farve frem fra dengang jeg malede en del tørklæder, og det så meget rødt ud, så jeg fik hallusioner om små nissehuer, men det gik over da det var tørt, farven blev nærmestmørk orange. Men det kan jo få en tur til ved lejlighed.
Disse farver er inspireret af et sjal som var opppe at vende i den danske spindegruppe på Ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/dianna tror det vil være flot i efterårsfarver.
Og til sidst hele palletten, inspireret af kaunigarn. Det skal kombineret med sort og cirkelmotiv.

Ingen kommentarer: