onsdag den 17. februar 2016

Trådholder til covermaskinen.

Jeg er ikke fan af at skulle have en masse trådruller i samme farve, når jeg har så mange til broderi.
Jeg har lavet en storm P, med en spole på en blyant liggende over en kop.
Ideen var god nok, bortset fr a at blyanten bevægede sig og spolen ryg af ind i mellem.
Det er slut nu.



Man tager noget kogende vand og hælder op i en skål.
 Derefter hælder man lidt poly morph kugler ned i det varme vand.
Varmen fra vandet gør at plastikken, som det er, smelter til en gele lignende konsistens.
Det fiskes op med en gaffel og formes.


Her er det formet over kanten af kruset, med en blyant trykket ned i, så det får den form jeg skal bruge.
Så skal det bare køles ned. Det kan evt. Gøres i koldt vand, eller man venter bare til det er koldt. 
Så er det hårdt som plastik igen.
Plasten kan gen smeltes i kogende vand.
Det jeg har brugt her var noget jeg fik i overskud da jeg lavede ringen til Christians fastelavns våben.


Blyanten kan nu monteres med spole og bliver hvor den skal.


Og syningen bliver ikke længere forstyrret af tråd der falder ned og laver uorden i spændingen.

Ingen kommentarer: