torsdag den 31. juli 2014

Kjole med cover stikninger

Det blev så juli måneds sidste færdige kjole. Godt nok har jeg klippet en mere, men den blev ikke færdig. Ferien er jo forbi og jobbet skal igen passes, hvilket betyder mindre levetid til mig.
Denne neonfrække sag har fået masser af cover stikninger. Og under dem er der igen strøget visofixbånd. Kjolen er lavet af 8 dele + kanter.
Der er lavet skrå lommer i, så kan den nemlig bruges på jobbet også.
Og ja så er den stukket med neon grøn tråd, ved lommer og sammensyningerne for og bag.
Ligeledes er jerseykanterne i hals of ærmer, stukket med grøn.
Og så et lille fif til at spare på antallet af trådruller.
I overlockeren bruges generelt sort eller Hvidt.
I coveren bruger jeg min broderitråd sammen med en rulle overlocktråd. Og for at spare bruger jeg spolen i den ene nål.



Båndet fungerer som stabelisering og gir flotte sømme.





Når en søm coverstikkes lægger den sømmen flot på bagsiden.


Halskant med kontrast.


Skrå lommer tegnet ind i mønsteret


Sommerkjole klar til en fødselsdag.


Og til sidst fiffet med tråden. Spolen køren om en blyant som ligger hen over en kop. Det fungerer så perfekt

Ingen kommentarer: