søndag den 31. januar 2010

hagesmække syet i rammen.




Dette er absolut et eksperiment. Mønsteret sad jeg og lavede i broderiprogrammet i går aftes, for når jeg nu har fået en ramme der er stor nok, og lillebror manglede en hagesmække, når han spiser hjemme hos mormor, ja så var det vel bare om at komme igang.

Og idag er der dømt legetid, oven på en gang eksamensskrivning og skolegang fredag og lørdag.

det gik rigtig fint og størrelsen synes jeg også er ok, selv broderiet fandt jeg i gemmerne og kopierede over i mit mønster.

Godt nok, også at sætte flies på bagsiden og få klippet til.
Men .............................................

Da jeg så skulle til at sy satinkanten rundt om, slap stabeliseringen, jeg burde have tænkt det, for det sker også den gør det i et broderi der er meget tæt et sted.

Nå men så måtte jeg jo finde en lappeløsning. Først sad jeg og bøvlede med at stoppe små stykker stabelisering om på bagsiden, indtil jeg kom i tanke om at det jo kunne være bedøvende lige meget bare det holdt.

Hagesmækken blev fin og lillebror kan igen komme over og spise kartofler :)

Ingen kommentarer: