onsdag den 13. maj 2009

Merino og ren tencel



Dette garn er også noget der var farvet i forvejen. Farven var hudfarvet og fra dengang jeg troede det duede til at nålefilte med. Nå, det er kommet til ære og værdighed igen.

Det blev noget filtet af at blive farvet, for det måtte have nogle ture, jeg kunne bare ikke få farve til at hænge ved. Det resultede så i en noget filtet karflor som måtte kartes op igen.

Da det var gjort kartede jeg tencel i.

Så ca. 100g merino og 150g tencel.


Og så håber Laura jeg kan finde en opskrift på en lille top/trøje som passer til garnet.

Men først skal jeg lige være færdig med min vest.




Dette er ren tencel og mega svært at spinde, det er meget levende at spinde af. Tilgængæld er det så meget dødt når det er færdigspundet, dvs. fast og ikke spor elastisk. Så det med det er slidstækt til sokker er garanteret rigtigt.

Ingen kommentarer: