torsdag den 15. juli 2010

Bluser


Jeg har lært af Pernille at hvis man skal sy i strækstof skal det være med en overlocker, og efter at have set hvor snilt og hurtigt der går måtte jeg jo selv ud og inverstere. Så første projekt blev denne bluse. Det kræver lidt tilvending at bruge sådan et dyr, men øvelse gør jo som bekendt mester, så jeg skal nok få det lært. Blusen har lidt skønhedsfejl. Men ikke slemt. Jeg skal lige lære de forskellige sømme at kende lidt bedre.

Andet forsøg blev så denne bluse med draperinger.
Bortset fra den var lidt svær at gennemskue, syvejledningen var ikke den bedste, men den passer bare perfekt. Og efter at have sænket skuldersømmen sidder den også fint i halsen.
CD 21 nr. 5301


Og så lige en prøve, som ikke bliver til andet end en prøve. En flaske køler. Tænkte når mellemlæget til grydelapperne gjorde man ikke brændte fingrene, så kunne det måske også holde flasker kolde. Efter de havde stået ude på havebordet nogle timer i solen, var den ene meget lunken og den anden lidt lunken, bevares den var koldere, men ikke nok til jeg gider lave dem til sommerferien.

Ingen kommentarer: