torsdag den 29. juli 2010

Tur ud det blå - næsten








I tirsdag tog Jørgen og jeg en tur ud i det blå. Vi startede med at køre til cchobby i Holstebro. Må her konstatere at hvis man vil have noget specifikt med hjem, skal det bestilles til forretningen først. Men jeg fik tjekket deres varer ud og det gør det jo altid nemmere at bestille på nettet.
På tilbagevejen fik jeg Jørgen guidet over videbæk, hvilket resulterede i en sæk fra stofpusheren ;).
Derefter gik turen til Rinkøbing, hvor vi lege fik tjekket havnen ud. Isene var ikke værd at skrive hjem om, men der lå et par garnpushere på gågaden - Erna, måske skal du tjekke dem ud :)
Videre til Søndervig hvor jeg pludselig fik øje på nogle sandskulpturer. Dem tjekkede vi ud - whau hvor var de 35 kr givet godt ud. Det er i mine øjne rigtig kunst. Og hvor var de bare flotte selv om de havde stået 1 1/2 måned i alt slags vejr. - Tænker vi har da haft et par ordenlige tordenskyller, det kunne man næsten ikke se, der var kun et par steder sandet var skredet.
Det er absolut et besøg værd hvis man skulle forvilde sig ud vest på.
Turen gik videre ned langs kysten, og tværsover mod Vejle. Det blev lige til et stop ved Kvie sø, Jørgen kom der tit som barn, så den ville han gerne se. Lækker sø hvor der var lavet sandbrinker, bygget hytter og stedet var fyldt med mennesker, så det må vel være et godt sted. Pandekagehuset der lå i forbindelse med var også godt besøgt.
Et stykke vesterhav flyttet ind i landet er vist det der beskriver det bedst.


1 kommentar:

Eg sagde ...

De er smukke ... fordi at de ikke er faldet sammen skyldes at de har lim i deres sand. Da de var på Rømø for ca 2 år siden, var der hærværk på dem, men de er fantasiske til at få dem repareret igen.
Det med garnbutikkerne, bliver helt sikkert undersøgt i næste uge hvor den står på Søndervig. Jeg skal også besøge din stofpuscher, men er bange for at du har tømt hele butikken :).