fredag den 22. marts 2013

Bernina fod nr. 43

På messen i Middelfart fik jeg trådføreren til min 43 fod med hjem. Min nye maskine kræver nemlig en anden model end den jeg havde.
Og hvordan pokker sættes den så fast. Efter et par forsøg på messen og et par forsøg selv, måtte jeg have fat i mine amerikanske net venner og fluks var der hjælp at hente. Det har jo sommetider sine fordele at vi er lidt bagud i lille Danmark.
Og ja den er nem at sætte på når bare man ved hvor og hvordan.


yderst til venstre, den nye trådfører.


For at kunne tage et nogenlunde billede, blev maskinen lagt ned. Det er slet ikke nødvendig når bare man ved hvor trådføreren skal sætte på. ;)


trådføreren skal sidde bag trådskæreren


ligges vandret ind langs kanten og tippes op, derved sidder den i spænd i kanten


Sæt evt. en finger på indvendig for at holde den på plads mens den tippes op.

Fod 43 på og klar til leg. jeg snuppede lige en reste stump og det nærmeste garn, hvilket ikke er tvundet for godt. Men prøv selv at leg med foden, det er ret, både sjovt og let og gir nogle super fede effekter.

Ingen kommentarer: