mandag den 12. august 2013

Putteklud

Så fik jeg designet en putteklud.
Ikke i første forsøg, men så er det jo bare at rette sin stingsætning til. Så nu er jeg ved at være tilfreds. 
Hovedet er inspireret af outlet krammedyr.


Stoffet er noget meget loddent og lækkert blødt, købt i stof og stil for et stykke tid siden.
Først broderedes jeg inde i ørene, så poter

Dernæst blev der lagt et nyt stykke stof over, og syet sammen


Ører og poter klippes ud og vendes, filmoflexen pilles af, så de bevarer det rigtig bløde.
Der er klippet ca en cm. Sømrum på alle dele.


Et nyt stykke stof i rammen, og hoved og bagpoter broderes. Jeg har valgt IKKE at lægge plast over


Dernæst er der syet en outline omkring delene, fordi jeg skulle have styr på stoffet og ikke mindst kunne sætte ørene på plads


Det øverste stykke stof klippes midt over så det er til at fiske øresnipperne ud. Og spidsere stikker lidt ud forneden.


Ørene er på plads inde i hovedet og den sidste omgang fixerings sting syes


Klippet og vendt, igen med en cm. Sømrum.
Hovedet er fyldt med afklippet, hvilket gør det dejlig blødt at røre ved, benene har fået pladevat.


Jeg har klippet 2 firkanter på 30 x 30 cm. ( næstegang skal det være 35, den måtte godt have været lidt større)
Fundet midten på det ene stykke.


Syet armene fast, ved bare at skyde dem sammen.


Hovedet er syet godt fast over armene og igennem kluden. 
Der er broderet navn på.
Og målt ud til bagben. 7,5 cm.


Bagbenene blev nåletrådning fast og bagstykket syet på, med en åbning i siden til at vende den i.
Bagefter blev hullet syet til i hånden.


En pompon lavet af uldgarn agerer hale.


Finito. 


Ingen kommentarer: