mandag den 3. oktober 2011

Sensommer i haven








Lørdag den 1. oktober, ja det er da utrolig at vi kunne sidde om bålfadet i sommertøj og bage snobrød og riste pølser. Men ikke desto mindre var det det vi gjorde. Jeg havde lovet ungerne snobrød fordi vejret skulle blive så godt i weekenden. Vejret blev suverent godt og der blev knoklet både i nr 2 og nr 8 med det resultat at snobrødet måtte vente til aften.

Selv Christian kan styre en snobrødspind og han er lige så vild med det som sin søster, så nu må jeg vist snart på jagt efter nye pinde for de trænger til en udskiftning.



Ellers har den stået på oprydning, drivhuset er tømt for tomater. Er de ikke søde de små - jeg kalder dem ribstomater ;)




2. oktober og der er stadig en åkande i blomst, utroligt, men en nydelse nå man går og ordner have.



De her som jeg ikke kan huske hvad hedder skulle kunne overvintre, så i år skal de med ind, om det lykkes vil tiden vise. Men jeg synes de er utrolig søde og meget svære at finde hos planteskolerne, så der går år i mellem vi har dem i krukkerne.





Og citrontræet bugner af citroner. Der er nok til hele vinteren.


En skøn weekend i haven.

Ingen kommentarer: