onsdag den 26. oktober 2011

Spoleholder

Kender du det, eller er der fin orden i dine spoler? Jeg har indtil nu brugt en chokoladeæske til at opbevare mine spoler i. De er for store til en af de gummiringe man ellers bruger til spoler.
Længe har jeg overvejet hvordan jeg kunne lave en praktisk opbevaring så jeg jeg havde overblik over de forskellige farver. I sommers fandt jeg så ud af at de skumgummi rør, der er beregnet til isolering af varmerør kunne bruges. Men derfra og så til at få designet noget har taget sin tid, både fordi jeg ikke lige vidste hvordan og fordi der har været andre ting, der har trængt sig på.
Først blev røret delt i 3 stykker. Der blev klippet en revne, der passede til at spolerne kunne trykkes ned i røret og sidde en smule i klem.
Derefter blev hvert stykke rør beklædt med dobbeltklæbende tape.
Et stykke stof blev klistret på. Jeg valgte denne metode for at rørene stadig skulle være flexible.
Derefter blev de sat sammen med tape, lige som der blev sat tabe i bunden af æsken for at holde dem på plads. Æsken er en smule for stor, men det var så lige den strørrelse jeg kunne finde som passede bedst. I kanten er foldet et stykke flies for at stytte spoleholderene og holde dem på plads så de ikke forskubber sig.
Så kom spolerne på plads og det fungerer fint.

Æsken blev også beklædt med stof nu jeg var igang. Igen ved hjælp af dobbeltklæbende tape.
Et af de små fine stykker, jeg sommetider finder på messer.
Så mangler den bare lige at blive pyntet lidt.
Broderiet er lavet til lejligheden. Og da jeg ikke lige havde noget i den neon grønne farve, broderede jeg lige et par knapper . Pynten er limet på med limpistolen.
En fed spoleholder, synes jeg selv. ;)

3 kommentarer:

Eg sagde ...

Den er da bare for lækker, hvor du kreativ.

Lise sagde ...

Genialt ! Jeg har også de store Bernina spoler og de ligger og roder i en kasse og er meget uoverskueligt.

Stephanie Newman sagde ...

Genius idea to make and store those large Bernina 8 series bobbins. When I get my 820 soon, I am going to have to see if I can find some similar foam or plastic tubing to make a bobbin holder too. I love the silicon bobbinsavers but as you say they are too small.
And thanks to Google translate, I can read your blog posts :)