søndag den 5. oktober 2014

Tittekanter


Da der er ret mange der spørger til tittekanter, vil jeg lige vise hvodan jeg gør.
For det første, den rigtige trykfod er guldværd :) dvs. En med plads til båndet kan løbe under.



Først har jeg skåret strimler på 4 cm. Her i Jersey, men det kan selvfølgelig også være i fast stof.
Til fast stof bruger jeg de samme strimler som jeg laver skråbånd af.

Båndet snor jeg efterhånden som jeg syr



Jeg har en fod 60 c til min bernina , den er meget stor i hullet så jeg flytter nålen et par hakker til venstre.


Det færdige bånd



Snoren er 4 stk tyk acrylgarn fra Bilka.
Og så glemte jeg selvfølgelig at tage et billede af sammensyningen.


Men båndet lægges mellem de to stykker stof, der vender ret mod ret. 
Hullet under trykfoden styrer båndet og jeg syr en gang hvor nålen står i samme posidonia som da jeg lavede det.
Kanterne kan overlockes bagefter.



Her syet i en kraftig isoli, hvor jeg ligestikker sømmen, så den kommer til at ligge fladt.



De kom så her. Fordi der lige var lidt rester der skulle bruges.

Ingen kommentarer: