søndag den 11. januar 2015

Lampe af byggesten

Så fik jeg endelig prøvet at lave en lampe af byggesten.
Og jeg har forstået nu, hvorfor folk sælger dem så dyre. Det er lidt af et arbejde at gøre dem klar.
Der skal bores et hul 8 mm. I glasset, og det er godt nok tykt at komme igennem. 
Farven rundt i kanten skal også af. Hvilket også tog godt med tid igår. Så skal den tørre og sprayes med matering eller frosting. 
Derefter er den klar til motivet.

Næste gang jeg skal lave en, bliver den lagt i blød så farve kan løsne sig lidt bedre. Men ellers fungerede det med den grove stålsvamp og masser af knofedt.
Derefter skal hullet bores og husk nu 8 mm. Ledningerne skal også igennem og det 3 af slagsen på en gang.
Materingen fra Bilka fungerede fint, den blev sprøjtet på i en stor papkasse, så svineriet holdt sig dernede.

Idag har jeg så tegnet og fortalt.



Et cd cover af Rasmus seeback stod model. Først blev det maltrakteret i paint shop Pro, og printet ud.
Så tegnede jeg den over så den blev skærevenlig. Dvs. Der må ikke være for små felter, for det er umuligt at skille ad, når det overskydende folie skal pilles af.


Sten og lys er klar. De er hentet på eBay. Jeg kunne ikke finde nogle her med kun 10 led lys i en varm farve.


Billedet scannede jeg, dejligt med en scanner der kan scanne 30 x 30
Så en tur i inkscape for at blive konverteret til svg og videre i canvasprogrammet.
Intet forsvandt. Så tegningen er stadig fin.
Folie i maskinen og efter en tur med skalpel og pincet er den her klar til lampen.



Lyset ser meget gult ud, det er det ikke i virkeligheden.
Og ungerne i nr 2 blev rigtig glade for den, såmænd ikke de smutter tidligt i seng i aften.

Ingen kommentarer: